Av Isabel - 14 oktober 2013 15:55

Yey!!! Idag fyller jag 16!! :D Det va väldigt svårt att gå i mina klackskor HELA dagen men som tur var så hade jag tagit med mig ett par andra skor i väskan så jag bytte när jag skulle hem.

Jag hoppas på att få ihop de pengarna som jag har kvar till att jag kan köpa en ny mobil. Jag vill ha Samsung Galaxy S4 eller Samsung Galaxy S4 Active (skulle någon kunna säga vad det är för skillnad på dem??) Jag har inte bestämt mig än men någon blir det :)

Och imorrn så ska min klass till Skansen, det ska bli super kul!! ^^

Men nu ska jag ner och äta smörgåstårta! :D MUMMS!! ^^

Av Isabel - 13 oktober 2013 18:42

Yeeeey! Imorrn fyller jag 16 år!!! :D Så jävla taggad, jag ska ha på mig mina favorit skor med 13cm klack ^^ (bild) Det kommer nog att göra lite ont i fötterna efteråt men det kommer vara värt det :)

Och på Tisdag ska min klass till Skansen   för någon guide sak hahah XD

Av Isabel - 8 oktober 2013 21:09

Jag går en väldigt chillig linje på gymnasiet. Vi kommer ju massa kompledigt för den tiden som inte va skoltid när vi va i Österrik så vi har varit lediga hela dagen idag. Så jävla härligt!!! Och nästa vecka på tisdagen så ska min klass tillsammans med klassen i en annan stad (minns inte vilken) åka till Skansen i Stockholm. Jag vet faktiskt inte vad vi ska göra där men det ska bli kul att komma från skolan en dag ^^ Fast vi är inte i skolan så mycket faktiskt.. :P

Ledsen för att att jag inte har skrivit på ett tag men jag har liksom inte haft tid.. :'(

Av Isabel - 28 september 2013 15:35

Förlåt!! Jag skulle ha skrivit varje dag som jag va i Österrike men jag hade problem med att hitta internet och så hade jag inte så myckt tid att skriva mend jag skriver allt nu istället :D

Vi skulle ha åkt buss ner till Österrike på 26-27 timmar men vi blev försenade och fick punka i Tyskland så det tog 34 timmar istället -_- Jobbigt för det va svårt att sova på bussen men vi överlevde ^^ Men när vi väl kom fram så fick vi sen lunch och lite tid att packa upp och sedan middag :) Vi bodde på 1080m över vatten ytan och vart vi än kollade så såg man bara berg.. :P Men vi hade en fantastisk utsikt!! :D

Sedan på Tisdagen så hade vi klättring och det va super kul!! :D Vi fick klättra på en riktig bergsägg där man fick hitta greppen själv och vi fick säkra oss själva och hålla i och dra repet själva när kompisen klättrade och sen fick vi släppa ner dem själva! Såå kul!! ^^

På Onsdagen så hade vi vandring, det va väldigt jobbigt men kul :) Vi skulle vandra upp på ett högt berg och hela vägen va det bara en brant backe det va verkligen tvärbrant hela vägen! :P Det tog 3 timmar för oss att gå upp och när vi väl va uppe så va vi på 2400m ovanför vatten ytan. Det av ju sjukt jobbigt men det va det lätt värt eftersom det av en sådan fantstisk utsikt hela vägen upp till toppen. När vi va på toppen så kunde man se 10 mil bort, helt otroligt! :D

Och samma dag som vi skulle åka hem (Torsdagen) så hade vi Canyoning, det kan ha varit det roligaste jag någonsin har gjort i hela mitt liv! :D Det va 7 grader i vattnet och vi hade 2 våtdräckter, 1 typ våtjacka, ett par våtskor och en hjälm så det blev mest kallt om händerna och ansiktet men det va ändå superkul! :D Vi fick hoppa från höga klippkanter ner i vatten och glida ner för bergskanter med vatten på. Men det av iaf super kul och vill verkligen göra det igen! :D

Efter Canyoningen så hann vi bara tillbaka till hotellet för att duscha och packa och sen var det dax att åka hem till Dverige igen. Så då va det bara att tagga bussresa i evigheter igen.. :P

När vi stannade för att äta i Tyskland så va det en som fick ett astma anfall så vi blev 40 min försenade men det av lungt han klarade sig :) Så det ´vi skulle ah åkt med ett tåg från Stockholm kl 18:22 men det visade sig att vi skulle komma hem typ 11 på kvällen så vi va försenade som vanligt men det av inte pågrund utav killen som blev sjuk!

Så när vi hade åkt genom Danmark och av på Öresundsbror på väg till Malmö så väckte min lärare mig och sa att alla från Gävle och Sundsvall skulle kliva av bussen i Malmö för vi skulle ta tåget därifrån till Stockholm och då skulle vi hinna med vårt tåg som skulle gå 18:22 så vi kom hem i ganska bra tid :) Det va fett skönt för att jag blev väldigt förskuld i Österrike och är typ sjuk nu så det va skönt att få komma hem tidigt! :)

Så nu är jah hemma och det är så härligt att va hemma i min egna säng! ^^ Men jag hade det så roligt på tåget från Malmö och i Stockholm medansvi väntade på nästa tåg, så nu blir det att gå tillbaka till skolan på måndag då! :)

Av Isabel - 23 september 2013 22:03

Äntligen så jag framme i Österrike!! :D Vi har åkt buss i 34 timmar eftersom bussen fick punka i Tyskland, sö vi fick va där och vänta på att de skulle byta däck i typ 2 timmar eller nå... :P men vi kom fram idag runt 6 tiden :) men det har varit asjobbigt att sova på bussen för man hittade knget skönt sätt att sitta och sova på.. :/ det är en helt underbar utsikt här!!! <3 och imorrn ska vi klättra ^^

Men nu ska jag duscha och sen sova :)

Av Isabel - 22 september 2013 05:55

Äntligen så ska jag åka till Österrike! ^^ Klockan är 6 på morgonen och bussen går halv åtta som vi ska åka med.. -_-

Men det finns inte så mycket att skriva idag förytom att jag ska åka buss HELA dagen.. :P Vi kommer att komma fram i Österrike typ kl 10 imorrn förmiddag, så vi kommer att åka buss i typ I 26-27 timmar idag. KUL! -_-

Det va tur att jag köpte ett par nya hörlrar i fredags för jag hade aldrig klarat att åka bussen utan musik :O

Men nu ska jag göra mig klar för att åka :D Jag ska försöka att skriva så ofta som jag bara kan :)

Av Isabel - 21 september 2013 14:04

Tja! Igår hade jag och 2 kompisar SAW maraton hemma hos mig :D Men jag somnade i början av sista filmen runt 3 på natten och mina kompisar väckte inte mig när de skulle gå och lägga sig så min syrra kom och väckte mig kl 7 på morgonen, så jag har sovit på soffan hela natten... :P Sen skulle jag gå upp för att lägga mig i sängen och då ligger 1 utav mina kompisar och tar upp typ hela min säng och den andra tar upp typ hela madrassen på golvet så jag fick inte plats att sova i MITT EGNA RUM!! Så jag fick sova på soffan utanför mitt rum resten av morgonen xP

Men nu ska jag iallafall packa om i min resväska så att allt får plats och så, för imorrn åker jag till Österrike!!:DD

Det kommer att bli superkul och jag ska försöka att blogga varje dag så att ni får veta allt som jag gör och så! :)

Och som jag sa så har ni nu en bild på mina vandringskängor som jag lånar av min syrra och på mina nya vandringsbyxor som vi precis har köpt! ^^

Av Isabel - 20 september 2013 11:15

Tjena Tjena! Just nu sitter jag och äter lunch med mina kompisar och snackar om allt vi ska göra i Österrike! :D

Nu äre lite mindre än 2 dagra kvar till vi åker till Österrike :D Igår packade jag typ asmycket och insåg att mina vandringskängor och mina vandringbyxor tog upp typ hela resväskan XD Hur ska jag få plats med allt annat..? Jag har ju en lååååång lista på saker som jag ska ha med eftersom man måste ta med "kläder för alla väder" :P Och tydligen så snöar det i Österrike just så ja.. jag måste ta med mig ganska mycket XP

Och jag är så glad för att mina kompisar kommer och ska sova hos mig ikväll!! ^^

Jag älskar verkligen dem, de är världens bästa kompisar!! :D

Hej, jag heter Isabel, jag är 16 år och jag ska blogga om mitt liv som äventyrare på gymnasiet :)
Instagram: isabelkanden
Följ mig gärna!!

Vad tycker du om min blogg? ^^