Alla inlägg under september 2013

Av Isabel - 28 september 2013 15:35

              Förlåt!! Jag skulle ha skrivit varje dag som jag va i Österrike men jag hade problem med att hitta internet och så hade jag inte så myckt tid att skriva mend jag skriver allt nu istället :D


Vi skulle ha åkt buss ner till Österrike på 26-27 timmar men vi blev försenade och fick punka i Tyskland så det tog 34 timmar istället -_- Jobbigt för det va svårt att sova på bussen men vi överlevde ^^ Men när vi väl kom fram så fick vi sen lunch och lite tid att packa upp och sedan middag :) Vi bodde på 1080m över vatten ytan och vart vi än kollade så såg man bara berg.. :P Men vi hade en fantastisk utsikt!! :D


Sedan på Tisdagen så hade vi klättring och det va super kul!! :D Vi fick klättra på en riktig bergsägg där man fick hitta greppen själv och vi fick säkra oss själva och hålla i och dra repet själva när kompisen klättrade och sen fick vi släppa ner dem själva! Såå kul!! ^^


På Onsdagen så hade vi vandring, det va väldigt jobbigt men kul :) Vi skulle vandra upp på ett högt berg och hela vägen va det bara en brant backe det va verkligen tvärbrant hela vägen! :P Det tog 3 timmar för oss att gå upp och när vi väl va uppe så va vi på 2400m ovanför vatten ytan. Det av ju sjukt jobbigt men det va det lätt värt eftersom det av en sådan fantstisk utsikt hela vägen upp till toppen. När vi va på toppen så kunde man se 10 mil bort, helt otroligt! :D


Och samma dag som vi skulle åka hem (Torsdagen) så hade vi Canyoning, det kan ha varit det roligaste jag någonsin har gjort i hela mitt liv! :D Det va 7 grader i vattnet och vi hade 2 våtdräckter, 1 typ våtjacka, ett par våtskor och en hjälm så det blev mest kallt om händerna och ansiktet men det va ändå superkul! :D Vi fick hoppa från höga klippkanter ner i vatten och glida ner för bergskanter med vatten på. Men det av iaf super kul och vill verkligen göra det igen! :D


Efter Canyoningen så hann vi bara tillbaka till hotellet för att duscha och packa och sen var det dax att åka hem till Dverige igen. Så då va det bara att tagga bussresa i evigheter igen.. :P

När vi stannade för att äta i Tyskland så va det en som fick ett astma anfall så vi blev 40 min försenade men det av lungt han klarade sig :) Så det ´vi skulle ah åkt med ett tåg från Stockholm kl 18:22 men det visade sig att vi skulle komma hem typ 11 på kvällen så vi va försenade som vanligt men det av inte pågrund utav killen som blev sjuk!

Så när vi hade åkt genom Danmark och av på Öresundsbror på väg till Malmö så väckte min lärare mig och sa att alla från Gävle och Sundsvall skulle kliva av bussen i Malmö för vi skulle ta tåget därifrån till Stockholm och då skulle vi hinna med vårt tåg som skulle gå 18:22 så vi kom hem i ganska bra tid :) Det va fett skönt för att jag blev väldigt förskuld i Österrike och är typ sjuk nu så det va skönt att få komma hem tidigt! :)


Så nu är jah hemma och det är så härligt att va hemma i min egna säng! ^^ Men jag hade det så roligt på tåget från Malmö och i Stockholm medansvi väntade på nästa tåg, så nu blir det att gå tillbaka till skolan på måndag då! :)

Av Isabel - 23 september 2013 22:03

 

Äntligen så jag framme i Österrike!! :D Vi har åkt buss i 34 timmar eftersom bussen fick punka i Tyskland, sö vi fick va där och vänta på att de skulle byta däck i typ 2 timmar eller nå... :P men vi kom fram idag runt 6 tiden :) men det har varit asjobbigt att sova på bussen för man hittade knget skönt sätt att sitta och sova på.. :/ det är en helt underbar utsikt här!!! <3 och imorrn ska vi klättra ^^ 

Men nu ska jag duscha och sen sova :)

Av Isabel - 22 september 2013 05:55

Äntligen så ska jag åka till Österrike! ^^ Klockan är 6 på morgonen och bussen går halv åtta som vi ska åka med.. -_-

Men det finns inte så mycket att skriva idag förytom att jag ska åka buss HELA dagen.. :P Vi kommer att komma fram i Österrike typ kl 10 imorrn förmiddag, så vi kommer att åka buss i typ I 26-27 timmar idag. KUL! -_-

Det va tur att jag köpte ett par nya hörlrar i fredags för jag hade aldrig klarat att åka bussen utan musik :O


Men nu ska jag göra mig klar för att åka :D Jag ska försöka att skriva så ofta som jag bara kan :)

Av Isabel - 21 september 2013 14:04

Tja! Igår hade jag och 2 kompisar SAW maraton hemma hos mig :D Men jag somnade i början av sista filmen runt 3 på natten och mina kompisar väckte inte mig när de skulle gå och lägga sig så min syrra kom och väckte mig kl 7 på morgonen, så jag har sovit på soffan hela natten... :P Sen skulle jag gå upp för att lägga mig i sängen och då ligger 1 utav mina kompisar och tar upp typ hela min säng och den andra tar upp typ hela madrassen på golvet så jag fick inte plats att sova i MITT EGNA RUM!! Så jag fick sova på soffan utanför mitt rum resten av morgonen xP


Men nu ska jag iallafall packa om i min resväska så att allt får plats och så, för imorrn åker jag till Österrike!!:DD

Det kommer att bli superkul och jag ska försöka att blogga varje dag så att ni får veta allt som jag gör och så! :)


Och som jag sa så har ni nu en bild på mina vandringskängor som jag lånar av min syrra och på mina nya vandringsbyxor som vi precis har köpt! ^^

       

Av Isabel - 20 september 2013 11:15

Tjena Tjena! Just nu sitter jag och äter lunch med mina kompisar och snackar om allt vi ska göra i Österrike! :D

Nu äre lite mindre än 2 dagra kvar till vi åker till Österrike :D Igår packade jag typ asmycket och insåg att mina vandringskängor och mina vandringbyxor tog upp typ hela resväskan XD Hur ska jag få plats med allt annat..? Jag har ju en lååååång lista på saker som jag ska ha med eftersom man måste ta med "kläder för alla väder" :P Och tydligen så snöar det i Österrike just så ja.. jag måste ta med mig ganska mycket XP


Och jag är så glad för att mina kompisar kommer och ska sova hos mig ikväll!! ^^

Jag älskar verkligen dem, de är världens bästa kompisar!! :D

Av Isabel - 19 september 2013 14:23

På Söndag (den 22 September) så åker min äventyrsklass och alla andra äventyrsklasser i Sverige (typ 60st) till Österrike!! :DD SÅ JÄVLA TAGGAD!!! Vi ska typ vandra, klättra och prova på canyoning, då hoppar man typ ner från vattenfall och glider ner för bergskanter och så ^^ Så igår köpte jag ett par vandringbyxor (kommer kanske bild på dem) och så ska jag få låna min syrras vandringskängor så nu är jag liksom redo för Österrike, förutom att jag måste packa.. -_-


Det som är det jobbiga med att vi ska åka till Österrike är att vi kommer åka buss dit :P Så ja... sitta på en buss i ca 26-27 timmar, KUL!  -_-

Men iaf,  jag kommer självklart att ta massa bilder som jag förhoppningsvis kommer att lägga ut så att ni kan se :D

Så nu ska jag börja min packning lite så att jag inte packar allt i sista sekunden som jag alltid brukar göra :P


Nu till något helt annat ^^ Imorrn så ska jag och 2 kompisar ha "Saw" maraton hemma hos mig, jag har bara 6st filmer och det finns 7st men det blir bra iallafall :) Så vi ska åka hem till mig efter skolan, jag går inte på samma skola som de och jag slutar tidigare men de kommer hem till mig efter. Och vi ska beställa hem pizza och köpa chip, dipp, popcorn och godis ^^ Vi kommer ha det riktigt mysigt! :D Däremot så är det bara jag som gillar skräck/thriller filmer så det kommer bli kul när de blir rädda XD


Men nu ska jag iallafall blrja packa så att jag blir klar någon gång XD

Av Isabel - 18 september 2013 20:23

Tjatja! Jag bestämde mig äntligen för att börja blogga eftersom det händer så mycket roligt i mitt liv nu som jag bara måste få dela med mig till alla! :) Så jag ska alltså skriva om mitt liv som äventyrare eftersom jag precis har börjat Äventyrsturism på gymnasiet och jag älskar att vara ute i naturen :D


Så nu i mitt första inlägg så kommer jag bara att skriva lite fakta om mig och vad jag kommer att skriva i min blogg i framtiden.

Så, jag heter Isabel och är 16 år om mindre än 1 månad :D Jag började på pogrammet Äventyrsturism (förkortat Äventyr) på Real för ca 4 veckor sedan. Mina föräldrar är skilda så jag bor varannan vecka hos dem och jag har 2 helt underbara katter. Hahah jag kom inte på så mycket mer intressant om mig XD 

 

Men iaf jag kommer att skriva om allt som vi kommer att göra på min linje på gymnasiet, när vi är ute och reser, tältar, vandrar, vart vi åker och självklart mina tankar om det hela om det har varit kul, tråkigt, jobbigt eller så. Jag kommer att lägga ut så mycket bilder som möjligt så att ni kan få se allt som jag ser, gör och om det är en helt fantastisk utsigt så kommer jag självklart att lägga ut bilder på den :D

 

Då jag inte är ute på äventyr med klassen (vi är 7st i min klass föressten) så kommer jag bara att skriva om vi har planerat att vi ska åka någonstans, vad vi gör på våra lektioner eller bara lite om mitt liv utanför skolan t.ex om mina kompisar, mina djur eller så. Men det mesta kommer nog att handla om mina äventyr :) Jag ska även försöka att blogga så ofta som jag bara kan! ^^

 

Hoppas att ni är intresserade utav att läsa om mina äventyr och mitt liv och lägg gärna ut den här bloggen så att flera kan läsa den. :D Jag kommer nog inte lägga ner så mycket tid på att göra texten i olika färger och gör allt fint och så, så räkna med att texten oftast kommer att vara helt svart bara för jag känner att jag heldre vill lägga ner mer tid på att verkligen berätta allt som jag har varit med om. :) Skriv gärna en kommentar om ni kommer att tycka att det ska bli kul att läsa min blogg eler inte. :)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, jag heter Isabel, jag är 16 år och jag ska blogga om mitt liv som äventyrare på gymnasiet :)
Instagram: isabelkanden
Följ mig gärna!!

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vad tycker du om min blogg? ^^
 Asbra!
 Ganska bra
 Bra
 Sådär
 Dålig
 Skitdålig!

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards